Deprecated: Required parameter $atts follows optional parameter $defaults in /var/www/vhosts/verenigingmarkdal.nl/staging.verenigingmarkdal.nl/wp-content/plugins/enhanced-media-library/core/medialist.php on line 23
Vereniging Markdal winnaar Eenvoudig Beter Trofee - Vereniging Markdal

Op 12 april 2017 reikte Minister Schultz de Eenvoudig Beter Trofee uit aan de Vereniging Markdal in de Fokker Terminal in Den Haag. De Vereniging Markdal kreeg zowel van het publiek als van de jury de meeste stemmen.

De trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan de organisatie die het best werkt in de geest van de nieuwe Omgevingswet. Minister Schulz benadrukte dat de “particuliere Vereniging Markdal er in geslaagd was vertrouwen te wekken en zo al in de geest van de nieuwe Omgevingswet met alle betrokkenen in het Markdal werkt”.

Voor de Vereniging Markdal is het een aansporing om op de ingeslagen weg door te gaan om tot een duurzame en vitale inrichting en gebruik van het Markdal te komen. De Trofee werd door Sjef Langeveld en Nellie Raedts in ontvangst genomen. Zij hielden een pitch van 60 seconden voor de bestuurders hielden. Ze toonden daarbij als symbool de schop waarvan zij hoopten dat die spoedig de grond in gaat.

De Vereniging Markdal was ook als kandidaat uniek omdat in de regel overheden meedingen naar de prijs.